Bedrijfsnoodplan

Home » Advisering » Bedrijfsnoodplan

Wat is een bedrijfsnoodplan?

Hoe bereid jij je organisatie voor op een calamiteit? Een bedrijfsnoodplan is een plan waarin dit staat beschreven. Vaak is een BHV-plan en een ontruimingsplan onderdeel van het bedrijfsnoodplan. Ook kijkt een bedrijfsnoodplan naar wat er moet gebeuren om de continuïteit van organisatie te verzekeren.

De samenstelling van het bedrijfsnoodplan hangt af van de organisatie. Zijn er bijvoorbeeld meerdere locaties? Of ligt het gebouw in een risicovolle omgeving? Afhankelijk van verschillende organisatiegegevens wordt vastgesteld wat er allemaal in het bedrijfsnoodplan wordt opgenomen.

Wat staat er in een bedrijfsnoodplan?

Het bedrijfsnoodplan maken wij voor je aan de hand van de NEN 8112:2017. In het bedrijfsnoodplan staat alle informatie die nodig is om veiligheid van aanwezige personen en continuïteit van bedrijfsprocessen te bewaken. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Relevante organisatiegegevens
  • De organisatie van de bedrijfshulpverlening
  • Procedures van verschillende scenario’s
  • Taakkaarten
  • Taakverdeling en plaatsvervangers
  • Verantwoordelijkheden
  • Opleidingen en oefeningen
  • Inventaris
  • Gebouwgegevens

Wij kunnen het noodplan op twee manieren opleveren

  • Digitaal
  • Digitaal en een fysiek document ingebonden

Wat kost een noodplan?

De prijs van het bedrijfsnoodplan is afhankelijk van diverse factoren. Wij maken graag een prijsopgave voor jou. Stuur ons een e-mail: advisering@veiligheidsinstituut.nl

Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact met ons op.

088 71 10 200
cursus@veiligheidsinstituut.nl