Herhaling Omgaan met Agressie

Home » Opleidingen » Herhaling Omgaan met agressie

Heb je veelvuldig klantcontact? Bijvoorbeeld met patiënten, leerlingen of cliënten of wellicht andere personen waarmee u in contact komt? Tijdens dit contact komt het misschien voor dat je te maken krijgt met agressie, agressief gedrag, discriminatie, ongewenst gedrag, intimidatie of grensoverschrijdend gedrag. Tijdens deze cursus wordt je begeleid door een zeer ervaren gekwalificeerde instructeur.

Er zijn drie mogelijkheden als het gaat over de locatie waar je getraind wilt worden;

  • Op een van onze oefencentra
  • Bij jou op het bedrijf

Vooropleiding

Je hebt eerder deelgenomen aan een cursus basis Omgaan met agressie.

Is deze cursus omgaan met agressie geschikt voor mij?

Als je contact hebt met klanten, patiënten, cliënten, leerlingen, bewoners of een andere doelgroep waarbij de kans aanwezig is dat ze jou onplezierig benaderen dan is deze cursus geschikt voor jou!

 

 

 

De herhalingscursus omgaan met agressie bestaat uit één dagdeel. Deze lesdag is vooral praktijk gericht. Er worden veel casussen geoefend uit de praktijk, rolspellen. Er is voldoende ruimte om vragen te stellen. Onze ervaren docent begeleid de cursist in het leerproces.

De tijdsinvestering:

  • Ochtend 08.30 uur tot 11.30
  • Middag 12.30 uur tot 15.30
Lesdag

De agressietraining is gebaseerd op het principe van gedrag beïnvloed gedrag. Daarbij wordt er geleerd hoe je agressie kunt herkennen en hoe jij zorgt dat je rustig blijft. Hoe spreek je jou “waardeerde” klant aan op zijn gedrag en ga je zijn probleem oplossen? Tijdens de cursus wordt gebruikt gemaakt van een acteur. Zodat er situaties nagebootst worden waar door jij leert hoe je hierin het gedrag van de ander kan beïnvloeden. De gespreksvaardigheden worden getraind. En er wordt je aangeleerd hoe de gedragsverandering kunt begeleiden. Op deze manier leer je hoe je agressief gedrag kunt omdraaien naar een prettige situatie, terwijl je professioneel blijft tegen de client, patiënt of klant . De training is uitermate geschikt voor medewerkers met veel klantcontact.

De cursus bestaat uit:

  • Op juiste wijze reageren op deze basisvormen
  • Uitingsvormen agressie
  • Eigen gedrag en effect hiervan
  • Omgaan met eigen stressreactie
  • Diverse spanningscontrole oefeningen
  • Klant vriendelijk en professioneel handelen
  • Oefenen met realistische scenario`s (optioneel met acteur)
  • Stellen van grenzen
  • Werken volgens interne protocollen
  • Eigen positie en gedrag

De lesdag wordt niet afgesloten met een examen. De competenties worden getoetst gedurende de dag. De docent is ondersteund in dit proces. Dat betekent dat wanneer je een competentie nog niet zo goed onder de knie hebt, hij jou helpt. Zo zorgen we er samen voor dat je einde van de dag weet hoe je moet handelen als je in een vervelende situatie terecht komt.

 

De kosten zijn inclusief

  • 1 lesdagen (op een van onze 40 locaties in Nederland)
  • Arrangementskosten, koffie/thee
  • Cursusmateriaal

 

Wilt u de opleiding graag bij u op het bedrijf? Vraag nu een op maat gemaakte offerte aan!

Offerte aanvragen